Sidebar

 Το ζήτημα των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων  συζήτηθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο (Τετάρτη 4 Μαρτίου), με αφορμή τη συζήτηση  για την αναμόρφωση του προϋπολογισμού του 2020. Ο Περιφερειάρχης για μια ακόμη φορά ξεκαθάρισε πως οι διευρωπαϊκοί άξονες ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και η Περιφέρεια μπορεί να αναλάβει τα έργα μόνο μέσω προγραμματικών συμβάσεων. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ιστορικό της οδικής σύνδεσης Ιόνιας Οδού με γέφυρα Καλογήρου, υπενθυμίζοντας πως το Περιφερειακό Συμβούλιο πριν τις εκλογές είχε λάβει απόφαση για υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με το Υπουργείο Υποδομών για το έργο, έχοντας εξασφαλισμένη πίστωση 30 εκ. ευρώ. Ο σχεδιασμός όμως αυτός ανατράπηκε από το ίδιο το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο μετεκλογικά ενημέρωσε- με έγγραφο που είχε συνταχθεί παραμονή των βουλευτικών εκλογών- ότι παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις δεν υπήρχε ολοκληρωμένη η γεωτεχνική μελέτη.

Για το τμήμα Ιόνια Οδό- Κακαβιά, ο Περιφερειάρχης στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στις συζητήσεις που έγιναν με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών παρουσία δημάρχων και βουλευτών, αλλά και τη νέα συνάντηση που έγινε πρόσφατα στο Υπουργείο, κατά την οποία έγινε σαφές ότι με τους νέους περιοριστικούς όρους που έχει θέσει από το 2015 η Ε.Ε., δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί τετράιχνος οδικός άξονας, κάτι που είχε αποκρυβεί από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία. 

Για να κατασκευαστεί ο οδικός άξονας με τετράιχνη διατομή, ο Περιφερειάρχης επικαλέστηκε τον Υπουργό Υποδομών κ. Κ. Καραμανλή: «Μας είπε πως αν δεν το κάνετε εσείς το έργο δεν θα γίνει ποτέ»

Στο πλαίσιο αυτό ο Υπουργός δεσμεύτηκε να διαθέσει από το τομεακό του Υπουργείο του της προγραμματικής περιόδου 2021-2027 το ποσό των εκατό εκατομμυρίων ευρώ, με την προοπτική να διαθέσει και άλλα 50 εκ. ευρώ η Περιφέρεια. Ο Περιφερειάρχης πρόσθεσε πως πρόκειται για  το πιο δύσκολο έργο που πρέπει να υλοποιήσει η Περιφέρεια και  όταν έλθει η ώρα θα συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.  Σε άλλο σημείο τόνισε  ότι όσοι υποστηρίζουν πως αυτός  στάθηκε εμπόδιο στην επέκταση της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά, ήταν απόντες τότε από την Ήπειρο και δεν γνωρίζουν ότι ακριβώς έγινε το αντίθετο. Απαντώντας στις  «ενστάσεις» περιφερειακών συμβούλων για την αξιοποίηση των κονδυλίων του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας ώστε να προωθηθεί το έργο, ανάφερε πως αυτά μπορούν να βρεθούν από την ανακατανομή των πόρων του ΕΣΠΑ και την αύξηση του ορίου του προγράμματος της Ηπείρου από άλλα προγράμματα που δεν θα έχουν τις απαραίτητες απορροφήσεις.

. «Με λιπόψυχους και μικρόψυχους δεν μπορεί να γίνει τίποτε και είναι  ευτύχημα που  η παράταξή μας συγκέντρωσε το  57% και έχει την απόλυτη πλειοψηφία στο Περιφερειακό Συμβούλιο καθώς υπό άλλες συνθήκες κάθε συνεννόηση θα ήταν πολύ δύσκολη», κατέληξε.